ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор:
Інна Лесь |
|
Доповідач:
Інна Лесь |
|
Галузь: | Земельні ресурси |
---|---|
Статус: | Прийнятий в цілому |
Дата: | 07.05.2024 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 116
Про встановлення ставок та пільг
із сплати земельного податку
ВОЛОДИМИРСЬКА МІСЬКА РАДА ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ
м. Володимир
Про встановлення ставок та пільг
із сплати земельного податку
Відповідно до підпункту 72.1.2.4 підпункту 72.1.2 пункту 72.1 статті 72, абзаців другого, третього пункту 284.1 статті 284 та підпункту 12.3.8 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України, ст.92 Земельного кодексу України, Закону України від 24.03.2022 №2142-1 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану», листа Державної регуляторної служби України від 09.04.2024 №1386/20-24, керуючись п. 24 частини першої статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада
ВИРІШИЛА :
1. Установити на території Володимир-Волинської міської територіальної громади:
1.1. Ставки земельного податку згідно з Додатком 1.
1.2. Пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, за переліком згідно з Додатком 2.
2. Інші елементи земельного податку (об’єкт оподаткування, база оподаткування, податковий період, порядок обчислення суми податку, порядок сплати податку, строки сплати податку) та відносини, що виникають у сфері справляння податку, визначаються згідно з Податковим кодексом України.
3. Оприлюднити рішення в засобах масової інформації та на офіційному сайті Володимирської міської ради.
4. Організацію виконання та контроль за правильністю нарахування, повнотою та своєчасністю сплати земельного податку здійснює Головне управління Державної податкової служби у Волинській області відповідно до Податкового та Бюджетного кодексів України.
5. Рішення від 09.07.2021р. № 8/14 «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку» та від 18.07.2023р. № 27/32 «Про внесення змін та доповнень до рішення міської ради від 09.07.2021р. № 8/14 «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку» Володимирській міській раді визнати такими, що втратили чинність, з моменту набрання чинності цим рішенням.
6. Рішення набирає чинності з 01.01.2025 року.
7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування, архітектури, земельних відносин, лісових та водних ресурсів і агропромислового комплексу та на постійну комісію з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та фінансів.
Міський голова Ігор ПАЛЬОНКА
Інна Лесь 0800351291
Пояснювальна записка
до проекту рішення Володимирської міської ради
«Про встановлення ставок та пільг
із сплати земельного податку»
Відповідно до пункту 13.3. статті 12 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про вставлення місцевих податків та зборів.
Підпунктом 12.3.4. Податкового кодексу України зазначено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлених місцевих податків та зборів. В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Проект рішення Володимирської міської ради "Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку» розроблений відділом земельних та природних ресурсів управління містобудування, архітектури та комунальних ресурсів виконавчого комітету Володимирської міської ради у відповідності до вимог Податкового кодексу України в межах виключної компетенції міської ради щодо встановлення місцевих податків і зборів, затвердження ставок земельного податку, надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах, зокрема по земельному податку.
У 2022-2024 роках на території Володимир-Волинської міської територіальної громади діяли ставки земельного податку, прийняті у 2021 році.
Базою для визначення розміру земельного податку за користування землями державної/комунальної власності є нормативна грошова оцінки землі.
10 листопада 2021 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2021 року № 1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок», відповідно до якої відбулася зміна значень Коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, якою змінено підходи до визначення коефіцієнта, який враховує цільове призначення земельної ділянки, а саме:
Крім того, у 2023 році вступили в дію нормативні грошові оцінки земель населених пунктів м. Володимир, с. Дігтів, с. Вощатин, с. Ласків. Водночас 6 липня 2022 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 01 липня 2022 р. № 753 «Про внесення змін до Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок», яка передбачає дію функціоналу, який розраховує нормативну грошову оцінку земельних ділянок населених пунктів з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру та автоматично формує витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів, за умови внесення до Державного земельного кадастру відомостей про таку оцінку. Таким чином в частини територій населених пунктів нормативна грошова оцінка землі знизилася, що призвело відповідно до зниження сум нарахованого земельного податку та значної різниці в нарахуванні в різних частинах міста та громади.
Одночасно, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2018р. №105 «Про проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», була проведена нормативна грошова оцінка земель сільськогосподарського призначення по Волинській області, яка становить лише 21806,00грн. за 1 га ріллі.
Зважаючи на наведене, для приведення у відповідність значень нарахованого податку за землю, в порівнянні з діючими у 2022-2024 роках ставками земельного податку на території Володимир-Волинської міської територіальної громади проектом рішення пропонується внести зміни, відповідно до Додатку до Пояснювальної записки.
Всі інші положення та ставки земельного податку, не зазначені в Додатку, не змінюються.
Начальник відділу земельних та природних
ресурсів управління містобудування,
архітектури та комунальних ресурсів Інна ЛЕСЬ
до проекту рішення Володимирської міської ради
«Про встановлення ставок та пільг
із сплати земельного податку»
Відповідно до пункту 13.3. статті 12 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про вставлення місцевих податків та зборів.
Підпунктом 12.3.4. Податкового кодексу України зазначено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлених місцевих податків та зборів. В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Проект рішення Володимирської міської ради "Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку» розроблений відділом земельних та природних ресурсів управління містобудування, архітектури та комунальних ресурсів виконавчого комітету Володимирської міської ради у відповідності до вимог Податкового кодексу України в межах виключної компетенції міської ради щодо встановлення місцевих податків і зборів, затвердження ставок земельного податку, надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах, зокрема по земельному податку.
У 2022-2024 роках на території Володимир-Волинської міської територіальної громади діяли ставки земельного податку, прийняті у 2021 році.
Базою для визначення розміру земельного податку за користування землями державної/комунальної власності є нормативна грошова оцінки землі.
10 листопада 2021 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2021 року № 1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок», відповідно до якої відбулася зміна значень Коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, якою змінено підходи до визначення коефіцієнта, який враховує цільове призначення земельної ділянки, а саме:
- для основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов'язані з користуванням надрами, зменшується з «1,2» до «1,0»;
- землі транспорту (крім розміщення та експлуатації об'єктів дорожнього сервісу) - з «1,0» до «0,5»;
- землі енергетики - з «0,65» до «0,5».
Крім того, у 2023 році вступили в дію нормативні грошові оцінки земель населених пунктів м. Володимир, с. Дігтів, с. Вощатин, с. Ласків. Водночас 6 липня 2022 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 01 липня 2022 р. № 753 «Про внесення змін до Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок», яка передбачає дію функціоналу, який розраховує нормативну грошову оцінку земельних ділянок населених пунктів з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру та автоматично формує витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів, за умови внесення до Державного земельного кадастру відомостей про таку оцінку. Таким чином в частини територій населених пунктів нормативна грошова оцінка землі знизилася, що призвело відповідно до зниження сум нарахованого земельного податку та значної різниці в нарахуванні в різних частинах міста та громади.
Одночасно, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2018р. №105 «Про проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», була проведена нормативна грошова оцінка земель сільськогосподарського призначення по Волинській області, яка становить лише 21806,00грн. за 1 га ріллі.
Зважаючи на наведене, для приведення у відповідність значень нарахованого податку за землю, в порівнянні з діючими у 2022-2024 роках ставками земельного податку на території Володимир-Волинської міської територіальної громади проектом рішення пропонується внести зміни, відповідно до Додатку до Пояснювальної записки.
Всі інші положення та ставки земельного податку, не зазначені в Додатку, не змінюються.
Начальник відділу земельних та природних
ресурсів управління містобудування,
архітектури та комунальних ресурсів Інна ЛЕСЬ
Додаток до Пояснювальної записки
до проекту рішення Володимирської міської ради
«Про встановлення ставок та пільг
із сплати земельного податку»
Вид цільового призначення земель | Ставки податку (відсотків нормативної грошової оцінки) |
Ставки податку (відсотків нормативної грошової оцінки) |
|||||||||||||||||||
за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) | за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено (від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Волинській області) | ||||||||||||||||||||
код | найменування | для юридичних осіб (існуючі ставки податку) (існуючі ставки |
Пропонується проектом рішення | для фізичних осіб (існуючі ставки податку) |
Пропонується проектом рішення | для юридичних осіб (існуючі ставки податку) |
Пропонується проектом рішення | для фізичних осіб (існуючі ставки податку) |
Пропонується проектом рішення | ||||||||||||
01 | Землі сільськогосподарського призначення | ||||||||||||||||||||
01.01 | Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва | 0,8 | 3,000 | 0,8 | 1,000 | 0,8 | 5,000 | 0,8 | 3,000 | ||||||||||||
01.02 | Для ведення фермерського господарства | 0,8 | 3,000 | 0,8 | 1,000 | 0,8 | 5,000 | 0,8 | 3,000 | ||||||||||||
01.03 | Для ведення особистого селянського господарства | 0,6 | 3,000 | 0,6 | 1,000 | 0,6 | 5,000 | 0,6 | 5,000 | ||||||||||||
01.04 | Для ведення підсобного сільського господарства | 0,6 | 3,000 | 0,6 | 1,000 | 0,6 | 5,000 | 0,6 | 5,000 | ||||||||||||
01.11 | Для надання послуг у сільському господарстві | 0,6 | 1,000 | 0,6 | 1,000 | 0,6 | 1,000 | 0,6 | 1,000 | ||||||||||||
01.13 | Для іншого сільськогосподарського призначення | 0,6 | 2,000 | 0,6 | 2,000 | 0,6 | 2,000 | 0,6 | 2,000 | ||||||||||||
01.15 | Земельні ділянки запасу під сільськогосподарськими будівлями і дворами | Х | 2,000 | Х | 2,000 | Х | 2,000 | Х | 2,000 | ||||||||||||
01.16 | Земельні ділянки під полезахисними лісовими смугами | Х | 1,000 | Х | 1,000 | Х | 1,000 | Х | 1,000 | ||||||||||||
01.17 | Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянами чи юридичними особами) | Х | 0,000 | Х | 0,000 | Х | 0,000 | Х | 0,000 | ||||||||||||
01.18 | Земельні ділянки загального користування, які використовуються як польові дороги, прогони | Х | 1,000 | Х | 1,000 | Х | 5,000 | Х | 1,000 | ||||||||||||
01.19 | Земельні ділянки під громадськими сіножатями та громадськими пасовищами | Х | 1,000 | Х | 1,000 | Х | 5,000 | Х | 1,000 | ||||||||||||
02 | Землі житлової забудови | ||||||||||||||||||||
02.01 | Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | ||||||||||||
02.02 | Для колективного житлового будівництва | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | ||||||||||||
02.03 | Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | ||||||||||||
02.04 | Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | ||||||||||||
02.05 | Для будівництва індивідуальних гаражів | 0,050 | 3,000 | 0,050 | 3,000 | 0,050 | 3,000 | 0,050 | 3,000 | ||||||||||||
02.06 | Для колективного гаражного будівництва | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | ||||||||||||
02.07 | Для іншої житлової забудови | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | ||||||||||||
02.08 | Для цілей підрозділів 02.01-02.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | 0,050 | 0,100 | ||||||||||||
02.11 | Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) | Х | 0,000 | Х | 0,000 | Х | 0,000 | Х | 0,000 | ||||||||||||
02.12 | Земельні ділянки загального користування, які використовуються як внутрішньоквартальні проїзди, пішохідні зони | Х | 0,000 | Х | 0,000 | Х | 0,000 | Х | 0,000 | ||||||||||||
03 | Землі громадської забудови | ||||||||||||||||||||
03.07 | Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | ||||||||||||
03.08 | Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування | 1,000 | 1,000 | 1,000 | 1,000 | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | ||||||||||||
03.10 | Для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов'язаною з отриманням прибутку | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | ||||||||||||
03.13 | Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | ||||||||||||
03.15 | Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови |
1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | ||||||||||||
03.18 | Для розміщення та експлуатації установ/місць виконання покарань | х | 1,000 | х | 1,000 | х | 1,000 | х | 1,000 | ||||||||||||
03.19 | Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам | х | 0,000 | х | 0,000 | х | 0,000 | х | 0,000 | ||||||||||||
03.20 | Земельні ділянки загального користування, які використовуються як внутрішньоквартальні проїзди, пішохідні зони | х | 0,000 | х | 0,000 | х | 0,000 | х | 0,000 | ||||||||||||
11 | Землі промисловості | ||||||||||||||||||||
11.02 | Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості | 1,00 | 2,000 | 1,00 | 2,000 | 1,00 | 2,000 | 1,00 | 2,000 | ||||||||||||
11.03 | Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | ||||||||||||
11.04 | Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | 1,000 | 2,000 | ||||||||||||
12 | Землі транспорту | ||||||||||||||||||||
12.01 | Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту | 2,000 | 3,000 | 2,000 | 3,000 | 2,000 | 5,000 | 2,000 | 5,000 | ||||||||||||
12.04 | Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства | 1,000 | 3,000 | 1,000 | 3,000 | 1,000 | 5,000 | 1,000 | 5,000 | ||||||||||||
12.08 | Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій (крім АЗС) | 1,000 | 3,000 |
1,000 | 3,000 |
1,000 | 3,000 |
1,000 | 3,000 |
||||||||||||
АЗС | 3,000 | 5,000 | 3,000 | 5,000 | 3,000 | 5,000 | 3,000 | 5,000 | |||||||||||||
12.11 | Для розміщення та експлуатації об'єктів дорожнього сервісу | 1,000 | 3,000 | 1,000 | 3,000 | 1,000 | 3,000 | 1,000 | 3,000 | ||||||||||||
13 | Землі зв’язку | ||||||||||||||||||||
13.01 | Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій | 1,500 | 3,000 | 1,500 | 3,000 | 1,500 | 5,000 | 1,500 | 5,000 | ||||||||||||
13.02 | Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку | 1,000 | 3,000 | 1,000 | 3,000 | 1,000 | 5,000 | 1,000 | 5,000 | ||||||||||||
13.03 | Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку | 1,000 | 1,000 | 1,000 | 1,000 | 1,000 | 5,000 | 1,000 | 5,000 | ||||||||||||
13.04 | Для цілей підрозділів 13.01-13.03, 13.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 1,000 | 1,000 | 1,000 | 1,000 | 1,000 | 5,000 | 1,000 | 5,000 | ||||||||||||
14 | Землі енергетики | ||||||||||||||||||||
14.01 | Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій | 1,000 | 2,000 | Х | х | 1,000 | 2,000 | Х | 2,000 | ||||||||||||
14.02 | Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії | 1,000 | 2,000 | Х | х | 1,000 | 2,000 | Х | 2,000 | ||||||||||||
14.03 | Для цілей підрозділів 14.01-14.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 1,000 | 2,000 | х | х | 1,000 | 2,000 | х | 2,000 | ||||||||||||
ДОДАТКИ
1 | 34-116 рішеня ставки зем.под на 2025р.pdf | Переглянути |
---|